fbpx

Programa educativo agroecoloxía na escola 2030

https://www.youtube.com/watch?v=dbiNbjZ6e10&t=81s

Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.

NACEMENTO DO PROGRAMA OBXECTIVOS METODOLOXÍA RESULTADOS NACEMENTO DO PROGRAMA

Os acontecementos políticos, sociais e ambientais das últimas décadas conleva un escenario totalmente diferente nos próximos anos, con grandes desafíos e ameazas para humanidade. Para facer frente a esta situación de emerxencia climática e cambio global, a ONU presenta a Axenda 2030 sobre Desenvolvemento Sostible, aprobada polos dirixentes mundiais en 2015, que constitúe unha folla de ruta a nivel mundial. Baséase nunha asociación global coa participación de todas as partes interesadas e require a movilización de todos os medios de execución. Establece 17 Obxectivos de Desenvolvemento Sostible (ODS), adicando un deles integramente á Educación de Calidade (ODS 4).

Tanto a agroecoloxía escolar como a horta preséntanse como ferramentas clave para á contribución da Axenda 2030 dende as comunidades escolares, implicando tanto ao alumnado, como ao profesorado, como ás familias. Con este enfoque pedagóxico diseñouse o programa educativo Agroecoloxía na Escola.

En xuño do ano 202o, a cooperativa SomosTerra realizou unha enquisa dirixida á comunidade educativa do CEIP de Mallón, dende o propósito de levar a cabo a primeira experiencia piloto.

O profesorado manifestou nesta enquisa a importancia de introducir a agroecoloxía no colexio, especialmente polos seus befenificios sociais, ambientais e intelectuais (implicación, compromiso, resposabilidade colectiva, fomento de hábitos sostibles, etc.).

Grazas a esta alianza entre a cooperativa e a comunidade educativa, comezamos a traballar na horta do cole de Mallón. A continuación, explicamos brevemente os resultados desta experiencia de agroecoloxía escolar e Axenda 2030.

OBXECTIVOS

O programa agroecoloxía na escola pretende implicar ao alumnado na creación e mantemento dunha horta no centro educativo, empregándoa como eixo para a educación en desenvolvemento sostible. As hortas producen beneficios a nivel social aumentando o acceso a alimentos frescos e sanos e beneficios culturais sendo unha ferramenta exquisita para a Educación ambiental e o cambio de hábitos; a horta plantéase coma unha fonte para a obtención de coñecementos sobre o medio natural, o cultivo, a  nutrición, etc. Ademais, coa creación da horta escolar tamén se están a crear áreas verdes nas escolas que evitan o nacemento de especies invasoras, melloran a biodiversidade, manteñen a estructura do solo e facilitan a polinización. 

Obxectivos específicos

  • Fomentar a responsabilidade, a paciencia e o traballo en equipo do alumnado.
  • Promover a convivencia e o traballo conxunto para satisfacer un ben común.
  • Fomentar o pensamento crítico e a creatividade.
  • Coñecer os beneficios da agroecoloxía (impacto ambiental, calidade, produto local)
  • Promover os beneficios das hortas urbanas.
  • Potenciar a sensibilización ambiental e o consumo responsable.
  • Capacitar ao alumnado para o coidado da horta.
  • Promover espazos verdes e naturais no centro escolar.
  • Contribuir de forma activa cos ODS da Axenda 2030
RESUMO DAS ACTIVIDADES

  • Coidado da horta,  sementeira e colleita dos cultivos durante todo o ano. 
  • Actividades complementarias de horta: tratamentos biolóxicos, fertilización orgánica e conservación dos excedentes da horta (embotados, marmeladas e fermentos).
  • Tratamento de residuos (compostaxe e economía circular).
  • Identificación e beneficios da fauna e flora local (usos tradicionais das plantas aromáticas e medicinais, elaboración dun herbario…),
  • Os ODS na horta escolar. Contribuíndo coa Axenda 2030 dende as comunidades educativas.

METODOLOXÍA

Con este programa educativo poñemos en práctica metodoloxías participativas (aprender-facendo e aprendizaxe baseado en historias) que capacitan o alumnado para o coidado da horta. As actividades teñen lugar principalmente ao aire libre, evitando desprazamentos e os lugares pechados e pouco ventilados.

  • Aprender-facendo: centra a aprendizaxe no propio estudante, cada estudante é o seu propio axente de coñecemento. Trátase de fomentar unha aprendizaxe activa, efectiva e colaborativa, que permite ao alumnado manipular o obxecto de estudo e reflexionar sobre el. Incentivando o traballo autónomo, a creatividade e a sensibilidade para resolver problemas da propia realidade a nivel local e a súa relación a nivel global.
  • Aprendizaxe baseado en historias: esta metodoloxía céntrase na invención, lectura ou representación de historias ou contos por parte do docente para espertar a interese e a motivación do alumnado nalgún tema, mellorando a empatía e fomentando a creatividade. A historia buscará a participación do alumnado e a súa implicación para explicar e mellorar o coñecemento dalgún aspecto ou tema concreto.
RESULTADOS

O programa está activo actualmente pero podes consultar o caderno diario a continuación:

Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.

Traducir »
Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines analíticos. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Ver Política de cookies
Privacidad